Friday, October 30, 2009

Reede

Reede on kõigis islamimaades püha. Sõltuvalt maast (pigem õigemini sellest "kui õige" islamiriik ollakse) ka neljapäev või laupäev. Iraan on "õige" maa ja nädalavahetus on N-R. Mõned äraandjad riigid, näiteks UAE ja Sudaan tahavad aga rohkem ühiseid tööpäevi valgete inimestega ja peavad nädalavahetust R ja L.
Seega on kontor päris tühi - peale minu on siin ainult Kogilan, kes vannub vaikselt oma arvuti taga. Ta üritab vist hispaanlastega läbirääkida mingi uue projektiosas ja kui ta täna seda ei teeks siis saaks alles esmaspäeval. Aga võibolla on vandumise põhjuseks ka Ericssoni sündroom ja selle kõrvalmõjud.

Ericssoni sündroom on välismaal töötamine ja liiga suur pühendumine sellesse. Iraanis on enamus tegelasi kuskilt mujalt pärit - Malaisiast, Bangladeshist, Pakistanist, Dubaist jne. Nad töötavad tavaliselt 2-3 kuud siin ja käivad siis nädala kodus. Sama olen näinud ka mitmel pool mujal - Mehhikos, Sudaanis, Dominikaanis - ma kahtlustan, et see ongi ülemaailmne praktika. Enamikul neist on pere, s.h. väiksed lapsed kodus ja nad näevad neid vaid iga mõne kuu järel. Miks nad nii teevad, sellest ma aru ei saa. Kindlasti on palk parem aga asi ei saa olla ainult rahas - see palk ei ole midagi müstilist - head spetsialistid saavad ka kodumaal normaalset palka. Ju on siis töö niipalju väljakutsuvam ja poissmehe elu niipalu meeldivam (peret enamasti kaasa ei võeta, kui siis kutsutakse lühidalt külla). Või siis annab see hea ettekäände töönarkomaaniaks ja vingumiseks...

Põrutavaid uudiseid kahjuks või õnneks ei ole. Kõik päevad on täpselt ühtemoodi - hommikul kontorisse, lõunani mökutamine või kraaklemine, lõunaks kebab, peale lõunat närvitsemine ja/või kraaklemine ja õhtul korterisse tagasi makarone keetma. Seega olukord on stabiilne :)
Samuti viljelen endiselt tervislikke ja karskeid eluviise. Alkoholivaba õlu tundub täitsa normaalne ja seal on ilmselt palju kasulikke vitamiine ja mineraale. Ja no päris õlu pidavat ka 130 kr purk maksma ja selle hankimiseks peaks vist kahtlase seltskonnaga lävima.
Võibolla alati ei pea ka - eile kuulsin kontoris järgnevaid dialooge:

"kuule - saad sa mulle homseks pudeli brandit tuua"
"kamoon mees, see on Iraani islamivabariik! mis marki sa tahad ja kui suurt"

ja:

"kuule - anna mulle oma diileri number"
"mul ei ole diilerit, ma ajan ise (rosinapuskarit siis ilmselt)"

Mina ei lasknud kummastki vestlusest ennast muidugi häirida.

Ja päeva fakt - kas teadsite, et Bangladesh on rahvaarvult seitsmes riik maailmas, kuigi pindalalt on see väiksem kui baltimaad kokku?

1 comment:

Anonymous said...

hea algus