Tuesday, April 8, 2008

Dominikaan vol2

Täna hommikul sain rendika kätte - välimuselt päris rõve Dahihatsu Sirioni nimeline peletis. Meeldiva üllatusena oli autol automaatkast, alguses ebameeldivama ülaatusena oli see realiseeritu variaatori abil - ehk siis vajutad gaasi ja auto undab kõvasti aga edasi ei liigu :) Sellega harjus ruttu ja tegelikult on variaator nii väiksele mootorile isegi klassikalisest automaadist parem - pika undamise peale produtseeris see liikurvahend ka mingisuguse kiirenduse. Ebameeldivam oli selle asjanduse kütusekulu - ca 9 liitrit sajale keskmiselt (võibolla on asi ka minu tagasihoidlikus sõidustiilis). Bensiin on siin üsna kallis - täpselt ei viitsinud arvutada kuna müüakse gallonite kaupa aga umbes 11-12 krooni liiter on.

Liiklus on siin talutav - tüüpiline ladina-ameerika stiilis sagimine aga näiteks Mehhikoga võrreldes oluliselt rahulikum ja "keskmine valge inimene" saaks siin sõidetud küll kui vaja :) Täiesit ebarahuldav oli aga rendifirmast saadud kaart- umbes A3 formaadis kogu Dominikaani kaart. Kaardil olid ka mõned "ebatäpsused" - näiteks paar maakonda on mere värvi sinised (eriti hea oli vaadata, kuna nad olid ka mere ääres ma ja sõitin just seal) ja ainult mitmerealised maanteed on peal. Seega tundub kaardi järgi, et maantee lõpeb näiteks San Pedro de Macoris juures ära, tegelikult läheb aga La Romanasse edasi muidugi...
Need väiksed ebatäpsused juhatasid mu päris huvitavatesse kohtadesse. Sai käidud väga vaestes ja koledates "asulates" kuhu turist ronima ilmselt ei peaks - elusaid sigu vedav veoauto ees tossutamas, hobused, kanad ja kitsed teel jms olid üsna pidevad nähtused :) Põhimõtteliselt sõitsin mööda lõunarannikut Santo Domingost La Romanani ja tagasi - kokku umbes 300 km. Vahepeal olid teed ikka "üsna huvitavad" - autoga küll läbitavad aga kogu ümbruskond (eriti uudistavad neegrisilmad) andsid mõista, et ma olen väga vales kohas. Enamus inimesi siin on muide neegrid (eesti keeles ei ole ju halvustav tumedanahaliste kohta nii öelda?), samas üldlevinud stereotüüp, et nad on laisad, pätid jms ei paista kehtivat - inimesed on väga sõbralikud ja kuskil ei tekkinud erilist ohutunnet.
La Romana on tõsine urgas - ka "kesklinn" on ikka täiesti geto, iga kümnes auto ehk oli enam-vähem komplektne, viimati remonditi fassaade ilmselt üle-eelmisel sajandil jne. Kuna minu eesmärk oli tegelikult mõni kena rand leida, ja tõdedes, et sealt ma seda ei leia siis pöördusin sealt ruttu tagasi (st ca tunniga leidsin tagasitee sealt dzunglist). Ranniku lähedal sõites keerasin aegajalt ka ranna suunas - kahjuks viis tee kas eravalduste, pankrannikute või läbimatute teedeni üldjuhul. Umbes 50 km enne Santo Domingot leidsin siiski ühe kena "turistisõbraliku" ranna - Playa de Caribe. 100 peeso (ca 30 kr) eest rentisin päiksevarju ja lamamistooli, põlvini vees olles ülepea löövad lained ja kena lahesopp olid niigi olemas. Mingid ca 10 aastased neegripoisid näitasid alguses mulle näpuga ja kisasid "Rubio! Rubio!" (rubio=blond, valge) aga seda ei saa neile vist pahaks panna - ju nad siis näevad nii valget inimest umbes samatihti kui lund. Kiusatusest, vastata "Ruberoid!" olin ka üle:)
Rand oli päris popp ja kariibi merel pole viga - ma ei ole nii suuri laineid varem kogenud. ca viie meetri kaugusel rannast lõi laine ikka pikali - ca 10 m kaugusel rannast sai surfata :) Üks huvitav kogemus oli veel - ostsin rannast 40 peeso eest pudeli vett aga kuna mul väiksemat raha ei olnud, siis maksin sajasega. Raha tagasi anda müüjal muidugi ei olnud ja läks "raha lahti vahetama". Umbes tunni pärast kui lahkuma hakkasin polnud ta veel tagasi tulnud, siis hakkasin lahkuma. Autoga parkalast välja tagurdades jooksis müüja mulle järele ja tõi vahetusraha tagasi - vabandas, et tal läks aega ja ei leidnud mind kohe - müts maha sellise aususe eest! Acapulcos eelmine aasta oli sarnane olukord aga siis tegi müüja kiirelt sääred rannast :)

Mõned pildid leiab siit - http://nagi.ee/photos/ihv23/sets/85367/ - kuna internetiühendus hotellis on enam kui kahtlane, siis umbes 2/3 on laadimata. Proovin homme Ericssoni kontorist uuesti.

Üks oluline tähelepanek veel - kas mäletate hittansamblit Black Rockit? Nüüd on teada, miks sellest enam midagi Eestis ei kuule - üsna kindlalt võib väita, et nad kolisid Santo Domingosse ja õppisid hispaania keele ära. Igalt kanalilt tuli raadios sarnast räppi - ma võiks peaaegu vanduda, et tundsin ära sõnad "kappab minu hobune" või "teisipäeval peedist tegin pesumasinale trumli". Väga jube - miks siin normaalset ladinaameerikalikku salsat ei lasta raadios?


Ülehomme lendan Venezuelasse tagasi ja reedel stardin sealt eesti poole. Loodetavasti suudavad kohalikud mulle hotelli ka hankida - hetkeseisuga seda veel ei ole ja ca 25h Caracase lennuväljal järgmist lendu oodata ei ole just mu unistuste nimekirjas esikohal...

1 comment:

Anonymous said...

oled ikka autopede küll, pooled pildid on punasest "kaunitarist" tehtud :).

sigasid vedavale autole "nacho" nimeks panna pole iseenesest muidugi paha...